dentsu aegis network

TURKEY

Büyüme % 3,6, küresel harcama 589,5 milyar $

12 Oca 2018

Dentsu Aegis Network’e ait 59 pazardan elde edilen verilere göre Reklam Harcama Tahmini gösteriyor ki, 2018 yılında global büyüme, 2017 yılındaki %3,1 seviyesinden %3,6’ya yükselecek.  2018’de Kış Olimpiyatları ve Engelli Olimpiyat Oyunları, Rusya’da düzenlenecek olan FIFA Dünya Kupası ile Amerikan Kongre seçimlerinin reklam harcamalarındaki büyümeyi tetiklemesi bekleniyor.  

Bu bağlamda, dijital mecralar 2018 yılında reklam harcamalarını bölmeye devam edecek:

  • Dijital medya kanalları, 2018 yılında % 12,6 oranında artarak, dünya genelinde 220,3 milyar $ a ulaşan reklam harcama büyümesine güç vermeye devam edecektir.
  • Programatik harcamalar, yerleşik oyuncular ve yeni başlayanlar reklam teknolojisi üzerinde rekabet ettikçe% 23 oranında artacak.
  • Mobil daha da güçlenecek ve 2017 yılında toplam dijital harcamaların bir payı olarak masaüstünü geride bırakarak 121,1 milyar $ seviyesine ulaşacak.
  • Dijital, televizyon harcamalarını, önceki tahminleri aşan bir marjla geride bırakıyor. Dijital reklam harcaması, toplam reklam harcamasının% 38,3'ünü, TV’nin% 35,5'ini oluşturacaktır.
  • Paid search, ses aktivasyonlu cihazların desteğiyle dijital reklam harcamalarında aslan payını (%40) alıyor. Amazon'un Alexa aplikasyonu Android ve iPhone’da 2017 Noel’inde en çok indirilen uygulama oldu.  
  • Video (% 24.5) ve sosyal (% 23.5), akıllı telefon alma ve özellikle mobil video tarafından desteklenerek dijital reklam harcamalarında büyümeyi artıracak.

 

Son tahminler hakkında Dentsu Aegis Network CEO’su Jerry Buhlmann şöyle konuştu:

 “En son reklam harcama tahminleri bize, dönüşümde durgunlukta olan değil, dönüşümde olan bir pazarı ifade ediyor. Markaların karşılaştığı zorluk, hızla gelişen bir teknoloji ve inovasyon ortamının yanında, eşit olmayan bir ekonomik görünüm arasında gidip gelmek. Birçok pazarda, mobil, sesli aktivasyon ve yeni reklam teknoloji oyuncularından gelen bozucu yenilikler hala yeni büyüme kaynakları sağlıyor ve bu eğilimin 2018'e kadar devam edeceğini tahmin ediyoruz.”  

“Böylesi bir ortamda başarılı olmak, uygun platformlar ve sistemler aracılığıyla global tutarlılık gerektirirken, aynı zamanda daha geniş bir teknoloji-etkin çözüm ekosistemiyle çalışmak için esneklik ve çeviklik gerektirir. Tüketiciyi anlamak, verileri gerçek insanlara ulaşmak, ilgi düzeyini artırmak, adreslenebilirliği ve ticari büyümeye ulaşmak için sürekli odaklanmayı gerektirir.”

 

Raporun tamamına buradan ulaşabilirsiniz.